praag -wurzburg

4 augustus 2013 - Würzburg, Duitsland

Zondag 5 augustus
Vandaag na het ontbijt vertrokken naar wurzburg waar we onze laatste vakantie nacht zullen door brengen in hotel nr 8. We rijden 402 km. Als we de grens van tsjechie en Duitsland overgaan valt op dat het landschap ineens verandert van akkerlanden naar meer bos en groen. Het ziet er in Beieren weer echt Duits uit. We overleggen nog even of we toch door zullen rijden. Het andere Nederlandse echtpaar was al vroeg vertrokken en is doorgereden en is onderweg naar huis. Als wij dat zouden doen zouden we rond middernacht thuis zijn. Dus wij besluiten te overnachten (tenslotte hebben we ook betaald) Haha. Na twee regenbuien onderweg, 15 dagen geen regen gehad en we komen in Duitsland en ja hoor weer regen en ook nog klam en heet (30º). Bij aankomst in het hotel krijgen we kamernummer 128. Natuurlijk helemaal achteraan. Zou er een reden zijn waarom ze ons iedere keer aan het eind van de gang zetten. We hebben een gewone kamer, we zijn teveel verwend, geen airco en alles is wat verouderd maar verder prima en we hebben een balkon met uitzicht over de wijnvelden. Na het inchecken nog even naar wurzburg centrum gegaan. Alle winkels waren dicht en toch veel toeristen. Je had in het centrum een mooi uitzicht naar het kasteel en over de wijnvelden. Even over de Alte Mainbrucke gelopen en een kerk binnen gegaan, maar deze kan niet tippen aan al dat moois wat we al gezien hebben. Dus maar terug naar het hotel waar we allebei een radler pakken ter afsluiting van de vakantie. Is het hier bier met 7up en ik heb mijn glas nog niet leeg en ik voel de alcohol alweer. Zal ik ooit tegen alcohol kunnen hahaha. Nog even lekker douchen en dan lekker eten en vanavond op tijd naar bed zodat we morgen op tijd kunnen vertrekken. Dan kijken we terug op een gezellige en leerzame soms vermoeiende vakantie maar wel een hele fijne. En alles is goed verlopen hopelijk morgen ook nog zodat we weer vertrouwen houden in op vakantie gaan.
Gr John Caroline

tot morgen
    groetjes Marcella
  2. Jacqueline:
    4 augustus 2013
    Nou jullie kunnen echt terug kijken naar een leerzame en ook vermoeiende vakantie.
    Morgen een goede reis. Welkom thuis!!!!!!

groetjes Jacqueline
  3. Ans:
    Hoi jongelui.
    Slaap lekker en tot morgen.
    groetjes de oudjes .