Praag

2 augustus 2013 - Praag, Tsjechië

Vandaag lekker uitgeslapen in ons fijne bedje, heerlijk. Even ontbijten, daar was het ook lekker rustig, misschien omdat we wat later waren. Om kwart voor tien met de Metro naar de Praagse Burgt. En ja hoor een halte te ver door gereden, nou dan maar een stukje terug lopen, het is nog vroeg. De metro blijkt niet ons ding te zijn. Eenmaal bij het bordje Praagse Burgt, gaat het steil omhoog, dus klimmen. Op driekwart even een tussen stop het was toen al bloedheet. In het kleine restaurantje een heerlijke ijslimonade gedronken, even rustig aan gedaan en toen weer omhoog. Laatste etappe. Daarna komen we aan bij de Praagse burg met als eerste een super mooi uitzicht over Praag en daarna door een poort met wacht naar binnen. dit blijkt achteraf de achteringang te zijn. Het is alweer aardig druk en er zijn veel grote groepen die met een gids rondlopen. Even verderop hebben we een combi kaart gekocht voor het kastel zelf, voor de kathedraal, voor het goude straatje en voor de basilic st george. Heel mooi maar soms wel lang wachten om een foto te kunnen maken waar weinig mensen op staan. En overal moet je je kaartje laten scannen. Daarna nog naar het strahov klooster geweest. En toen zag lientje water. Er werd een grasveldje gesproeid en ik en John ook. Leker even afkoelen. Het is eigenlijk veel te warm. Als we thuis zouden zijn kreeg je mij met deze hitte niet naar buiten, maar hier wil je natuurlijk ook wat zien. Daarna gingen we de berg weer naar beneden. Even nog naar een bruidje kijken, wat eten en dan lekker terug naar de kamer. Heerlijk, het was een mooie en geweldige dag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacqueline:
    3 augustus 2013
    Ach Ach wat ben je toch moe!!!! En John lekker afkoelen!!!
    Jullie zijn gewoon aan rust toe Hahaha!!!
    Probeer er toch maar door heen te komen met het warme weer, dan kan je er in Nuenen ook beter tegen!!!! Geniet er nog maar fijn van, we horen het wel allemaal. Jullie hebben toch wel een super fijne vakantie. Fijn is dat!!!! groetjes Jacqueline
  2. Ans:
    3 augustus 2013
    Nou weer een hoop gezien.
    wel vreselijk druk he.
    Nou tot maandag bij de kippensoep.
    Jan & Ans.