kutna hora

31 juli 2013 - Kutná Hora, Tsjechië

vanmorgen eerst lekker uitgeslapen. Daarna naar weer een super ontbijt. Toen uitchecken en weer door naar Kutna Hora. Vandaag hoeven we maar ongeveer 200 km te rijden dus we besluiten om binnendoor te gaan. We rijden over een weg en kruisen regelmatig de snelweg. Hoezo binnendoor. Ook blijkt deze weg door veel vrachtverkeer gebruikt te worden en rijden de tsjechen als gekken. Dus echt genieten is het niet. Na een omleiding en een file van ongeveer een kwartier, ivm een ongeluk, komen we rond 13.00 uur aan bij het hotel. Het blijkt een traditioneel hotel te zijn met rode en groene kamers. Welke zouden wij krijgen? De rode natuurlijk. Zonder airco, zonder koelkast en met een plankenmatras maar wel lekker kneuterig. Dus voor 1 nacht prima. En we hebben geluk dat het de gehele dag bewolkt is dus maar 25 graden.

Na wat gedronken te hebben zijn we het dorp ingegaan. Ook dit dorp, 'stadje' blijkt mooier dan het zo op het eerste gezicht doet vermoeden. Het heeft een prachtige kerk, waar John dadelijk even terug naar loopt om in het donker nog een paar foto's te maken. En er is een zilvermijn. Waar wij natuurlijk met helm en witte jas met een Tsjechische rondleiding mee  lopen. We haden eigenlijk voor een engelstalige rondleiding gekozen. We kregen daarom  van de gids een blaadje waarop de onderdelen in het engels uitgelegd werden. Balen natuurlijk.

In de mijn was het nat en donker dus we hadden allemaal een zaklamp meegekregen. best leuk en weer eens wat anders.

Daarna zijn we lekker bij het hotel gaan eten. John had goulash soep in een ronde broodbol en daarna een biefstuk. De eerste deze vakantie. Ik had uienringen en daarna een kipschnitzel waar je niet overeen kon kijken. Alles afgesloten met een lekker kopje thee in een mooie kop.

Nu nog even inliggen op ons plankenbed en wat lezen en dan pitten om morgen de laatste 3 nachten in Praag door te brengen en daarna nog 1 nacht in Wurzburg. Daarna zit het er alweer op en kunnen we  nog eens bij alle foto's gaan nagenieten want we hebben lekker dan nog saampjes bijna een week vakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline:
    31 juli 2013
    Een mooie theekopje, dat kan je hier bij DE ook kopen Caroline!!! jullie zien er wel grappig uit zo met die helm op. Ja John je mag wel lachen hoor!!!! Wat jammer voor jullie dat het bijna voorbij is, maar jullie kunnen terug kijken op een fijne Vakantie denk ik. geniet er samen nog maar lekker van.
    Groetjes Jacqueline
  2. Marcella van de kerkhof:
    31 juli 2013
    jullie zien er GEWELDIG uit met die willempie helmen op hhih
    leuk voor als je 50 word caroline
    veel plezier nog en hopelijk een goeie nachtrust op de planken
    groetjes marcella
  3. Ans:
    1 augustus 2013
    Lekker he soep in een broodbol
    heb ik ook ooit gehad .
    Leuk die helmen.
    Geniet in Praag van alle mooie dingen.
    groetjes mams.