Bratislava - Olomouc

30 juli 2013 - Olomouc, Tsjechië

Vandaag hebben we tripje van 200 km voor de boeg, maar we hebben gekozen om over de snelweg te gaan. We gaan de grens over van Slowakije naar Tsjechië, dus even een vignet halen, kei gezellig die mensen aan de grens, je kan een niet pinnen moet contant betalen voor een vinget, en de vriendelijkheid straalt ervan af dat ze iets kunnen verkopen, liever niet dan wel lijkt hier het motto.

Maar goed, dus vol gas naar Olomouc, waar we niet veel van verwachten, er schijnt alleen een mooi plein te zijn wat op de Unesco wereld erfgoedlijst staat. Aangekomen om 12uur s middags bij ons NH Hotel, superchique, vragen of we kunnen inchecken, helemaal geen probleem, wilt u kamer met bad of alleen douche geen probleem, auto in de garage parkeren geen probleem. Mooi, dus op naar de kamer spullen er neer zetten en op naar het centrum van Olomouc.

Blijkt het allemaal toch wel heel mooi te zijn, dat hadden wij niet verwacht toen we aan kwamen rijden in dit stadje. Nog heel veel oude prachtige gebouwen en een heel mooi marktplein. Eerst even een hapje eten, soep, want dat hadden we al een tijdje niet gehad, en dan ook nog uit de Moravische keuken, helemaal oke.

Op zoek naar de Cathedraal meestal zijn die wel mooi van binnen maar deze valt een beetje tegen, jammer.

Eenmaal terug op de kamer even lekker in bad poedelen, en dan lekker gaan uit eten in het restaurant van het hotel.

Wij hadden een menu gezien in de lift, dat wilde wij wel graag hebben, blijkt dat je daar bij de receptie voucher voor moet kopen, en dan kun die inwisselen in het restaurant. Wij pakken alleen het hoofdmenu, krijg je eerst nog brood met amuses een botersoepje en dan het hoofdmenu. Na het hoofdmenu een dessert en dan nog thee na. en dat allemaal voor het bedrag van 942,-- krone. Whahahahahah omgerekend 36,-- euro. En dan moet ik WEER op de foto op een of ander idiote stoel, maar om de lieve vrede te bewaren doe je dat dan maar???????????

1. Marcella van de kerkhof:
    30 juli 2013
    phoe phoe broer wat een opdracht die je moet doen "op een stoel zitten hihi
    maar weer mooie foto`s en zo te zien genieten jullie wel en dat is toch het alles belangrijkste
    hier morgen wat koeler en kans op regen, donderdag weer 32 gr, wordt dan weer puffen en blazen vrijdag pffffffffff
  2. Jacqueline:
    31 juli 2013
    Echt een stoel voor jou John, jullie vermaken je wel goed dat lees ik steeds. Het weer is ook goed daar. Ja ach je krijgt wat je verdiend hahahhahaha
  3. Ans:
    31 juli 2013
    Zozo luier kan het niet maar je hebt gelijk dat je er het van neemt.Geniet nog maar van alles wat jullie nog meemaken.
    doeiiiiiiiiii.