bratislava 29-07-2013

30 juli 2013 - Bratislava, Slowakije

Ik kreeg vanmorgen een app binnen rond 5.45 uur. Ik natuurlijk zonder naar de tijd te kijken reageren. Bleek het een app te zijn van de avond tevoren die ik toen pas binnenkreeg. Gelukkig was Jil al wakker omdat ze vroege dienst heeft. Sorry jil het zal wel aan de hitte liggen en aan het vakantiegevoel. We hebben namelijk niet zo het besef van dag en tijd en zijn blij met een digitale klok en warmtemeter buiten aan de overkant van de straat. Die geeft nu om 6.00 uur al 26 graden aan. Dat word wat vandaag.

Om 7.45 uur uit bed gegaan omdat we vandaag met de boot naar Wenen gaan. Maar eerst natuurlijk genieten van een lekker onbijt. En me weer inhouden natuurlijk. allemaal veel te lekker. Probeer dit hotel maar eens te overtreffen. Ik ben benieuwd.

Daarna naar de boot die een stukje verder aan de Donau vertrekt. Wij verwachten geen jacht maar wel een schip met een dakterras. Zodat John kan fotograferen en ik lekker kan uitwaaien als het te warm word. Blijkt het een soort hoovercraft, (de Slowaken noemen het een Hoovercraft, maar het is gewoon een Katamarn) te zijn van voor de val van de muur. We hoeven nog net niet te roeien.

Met de vliegtuigstoelen in de boot moet je oppassen anders slaan ze dubbel en het personeel aan de bar die ze hebben ( ja ze hebben een bar, of wat erop lijkt) is ook zeer vriendelijk. Niet dus. Na anderhalf uur en een sluis verder bereiken we een aanlegpunt in Wenen. Naast de "Maxima" boot van Tui en een ander luxe cruiseschip. Daarna naar het centrum met de metro. Het word ook langzaam steeds warmer. O caroline rustig aan geen migraine nu. Maar het gaat gelukkig nog steeds goed. Een kaartje gekocht en met de luxe ondergrondse ( toch weer wat anders dan in polen of slowakije) naar het centrum. Daar weer genieten van Wenen, met al zijn mooie gebouwen. Het is jammer dat we maar ongeveer 5 uur hebben en dan toch weer richting boot moeten omdat wij echt weer zón koppel zou zijn die de boot mist in Wenen. Zie je de kranten koppen al in rond de linden "echtpaar , waar de man bijna 50 jaar is, heeft de boot gemist. Haha.

De temperatuur in de stad was volgens John rond de 34 graden, volgens mij warmer. Toen we namelijk terug kwamen bij het hotel het nog 38 graden.

We zijn de Stephansdom ingeweest, De Matleser kirche en nog een kerk. Even de naam kwijt. Maar supermooi en veel rijkdom in de kerk.

Op de terassen zat bijna niemand veel te warm. Dus maar snel een radler in de schaduw en weer verder.

We zijn ook nog naar een vlindertuin geweest. In de kas. Supermooi maar dit is de manier om af te vallen je komt er drijfnat uit, en je hoeft er ineens niet voor te sporten.

Voor John nog even naar de nespresso winkel om weer wat koffie in te slaan en even een paar Geo epoche tijdschriften weten te scoren en daarna weer terug naar de boot.

En nu deden we wat, wat we nog nooit gedaan hebben we hebben de metro de verkeerde kant op genomen. Hoe stom kun je zijn. Gelukkig hadden we de tijd en hebben we weer 4 haltes extra terug genomen.

We hebben nu wel een wonderswaardige vrouw gezien die we anders gemist zouden hebben. We schatten haar rond de 65 jaar oud en ze kwam al luidruchtig naar binnen. Ze ging tegen over een jongenman zitten. Ze pakte haar wijde rok en zwierde die een keer rond om indruk te maken. Allen lukte dat al niet zo wat er erg komisch uitzag. Toen ze zat begonze tegen de jongenman te flirte en werd wat boos toen deze niet reageerde. Daarna begon ze tegen een dame naast haar van ongeveer dezelfde leeftijd en feliciteerde haar met haar 100e geburtstag. Ze moest er zelf om lachen. De dame niet natuurlijk. De metro stopte en de jongeman vloog eruit. Triest om te zien dat zón vrouw haar contacten probeert te halen uit een ritje in de metro.

Eindelijk aangekomen bij de aanlegplaats van de boot moesten we nog even wachten. we hebben even staan kletsen met een stel uit Gorredijk uit friesland. Die dezelfde reis maken als ons. Daarna op de boot en weer terug. De terugtocht was een ramp. Heet, heet, heet. En duurde natuurlijk ook weer anderhalf uur.

We waren total los toen we weer in het hotel waren. Wat gegeten en plat. Morgen weer een rit van 201 km voor de boeg.

1. Marcella van de kerkhof:
    30 juli 2013
    jaja Caroline wrijf het onze John nog maar eens in, ECHT VIJFTIG JAAR hihi oude man
    maar nu ik weet dat hij weer koffie heeft kan ik weer koffie komen leute hihi
    veel plezier nog
    groetjes van je (schone ) zus
  2. Jacqueline:
    30 juli 2013
    Wat hebben jullie al veel gezien. En wat is het daar toch warm. Mara wel allemaal mooi als ik het zo allemaal lees. Leuk hoor!!!! Wat grappig dat jullie de verkeerde kant op zijn gegaan.Maar ook wel goed nu had je nog wel iets leuks mee gemaakt.maar goed dat ze dat niet bij John heeft gedaan, maar ze zal wel gezien hebben dat hij bijna 50 is hahahaha
    Geniet er samen nog maar fijn van. Groetjes Jacqueline
  3. Ans:
    Hoi John &Caroline
    Wat hebben jullie weer veel gezien.
    wel een hele belevenis met die boot.
    Groetjes de oudjes.