Verdwenen Landen en verlegde grenzen

24 juli 2013

Zondag morgen om 04:15 's morgens vertrokken naar Dresden om onze 16 daagse rondreis naar "de verdwenen landen" te beginnen. Omdat het zondag is en we een heel stuk door Oost-Duitsland moeten rijden is het op de meeste plekken erg rustig op de weg. Omdat ik van alle drukte thuis ineens in een rustigere vakantieroes kom kan ik moeilijk mijn ogen open houden, en dut ik regelmatig even in. In Dresden aangekomen, hebben we niet lang naar ons 1e hotel hoeven zoeken, dankzij de TomTom. We konden meteen naar onze kamer, een slaapkamer met duistere inrichting, geel, bordeaux en gouden lijsten, maar verder prima. Nadat we de koffer op de hotelkamer gezet hadden, zijn we op zoek gegaan naar de Tramhalte vlak bij het hotel. Wel even uitzoeken hoe het hier allemaal werkt. We hebben voor ieder voor € 5,50 een dagkaart gekocht die we ook maar gewoon maandag de hele dag gebruikt hebben. In het centrum was het rustig omdat alle winkels dicht waren, er waren wel veel touristen. De eerste indruk van Dresden was een nette stad, waar de gebouwen na de bombardementen van de 2e wereldoorlog en daarna de val van de muur weer herbouwd waren, en dat zie je. Er is History maar eigenlijk is het ook te nieuw. We hebben op zondag al veel kunnen bekijken, het paleis Trinity Cathedraal, de Frauenkirche van buiten, er was een concert en dan kom je er niet in, dus hebben we over het marktplein gelopen en langs de Elbe. Toen terug en in slaap gevallen. 's Avonds in het restaurant van het hotel gegeten, en samen een Radler gedronken, ja hoor Lientje aan het bier. zo dag 1 zit er op, nog 15 te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade