maandag 22 juli 2013 Dresden

24 juli 2013

Vandaag lekker uitgeslapen en rond 8.30 uur naar beneden voor een luxe onbijt. Er staat namelijk veel te veel lekkers bij zón loppend ontbijtbuffet. Maar ik heb me netjes ingehouden.  Een gekookt eitje en wat roerei gepakt en daarna nog wat vers fruit. John heeft heel lief een glas jus'd gehaald. Lief he!!  Hij was zelf aan de harde broodjes begonnen .

Na het ontbijt naar de tram gelopen en met lijn 12 naar het centrum. De kaart even nog gestempeld want dat had John gisteren aan de verkeerde kant gedaan, en zo is de kaart geldig voor nog een hele dag. Ik krijg hierbij een Joeri deja vu. Die gebruikte zijn treinkaartje ook vaker haha. Daarna met lijn 4 naar "das blauwe Wunder". een ijzere brug over de Elbe. We zijn over de brug gelopen en met een tandradbaan naar boven gegaan om bij een restaurant van een prachtig uitzicht over de brug en de Elbe en de omgeving te genieten. Onder het genot van een coupe ijs en John van een grote punt taart. Als je je s'morgens tijdens het ontbijt netjes gedraagd mag je op de dag wel wat extra's, toch!! haha.

Daarna zijn we weer met tram 4 terug gegaan naar de altstad waar we de Frauenkirche bezocht hebben. Deze kerk is in de oorlog gebombardeerd en jaren later weer opgebouwd. In 2005 was de bouw klaar. Het is een prachtige kerk geworden. Alleen jammer dat alles zo nieuw en duits opgepoetst is. John is daarna nog in de koepel omhoog gegaan. Ik dacht weer aan al die treden die wij in een koepel op het st. pietersplein in Rome gelopen hebben en ik heb beneden gewacht. Bleek je eerst met een lift omhoog te gaan en daarna met wat treden maar het meeste liep je op een glooiende helling naar boven.

Daarna zijn we nog naar het altstad winkelcentrum geweest. Met 3 verdiepingen  winkels en minimaal 3 keer zo groot als De Heuvelgalerie en overal airco. Nou, hier gaat het wel lukken. Dus maar even 2 nieuwe onderbroeken voor mij gehaald. Nou die mochten wat kosten haha.

Daarna is John even bij de Saturnus binnen gelopen terwijl ik naar de toilet ging. Fout!! Toen ik terug kwam moest ik natuurlijk even met hem gaan kijken want hij had wat gezien wat goedkoper was dan in Nederland en wat een mooi cadeau zou zijn voor zijn verjaardag. En natuurlijk de lens voor zijn nieuwe camera gekocht. Nou dat mocht wat kosten haha. Mijn onderbroeken vielen meteen in het niet.

Daarna terug naar het hotel en rustig aan gedaan. We zijn op tijd gaan slapen want morgen moeten we 523 kmrijden naar Krakau in Polen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcella van de kerkhof:
    24 juli 2013
    nou broer ,weer een heel verhaal, maar wat leuk, inmiddels zijn jullie in krakau beland, wens jullie nog veel plezier
    groetjes Marcella en piet
  2. Jacqueline:
    25 juli 2013
    Leuk om je verslag te lezen. Ja en John Caroline heeft nu nog wel wat meer tegoed van je denk ik zo, en onderbroek is niet zo duur als een lens.
    Geniet er samen van. groetjes Antoon en Jacqueline