Krakow- Bardejov

26 juli 2013 - Bardejov, Slowakije

Vandaag gaan we een ritje maken van 170 km. Dus niet zo heel lang in de auto zitten. Rustig opgestaan, alles was al ingepakt natuurlijk, dus dat eerst naar de auto gebracht, naar het ontbijt, en dan uitchecken en op naar Bardejov in Slowakije. In Slowakije zijn niet veel snelwegen, dus we zien nog iets van het binnenland en de oude cultuur. Onderweg vlakbij Nowy Sacz was een ongeluk gebeurd, dus moesten we even in de file staan en langzaam kwamen we vooruit. Na het ongeluk voor bij te zijn, kwamen we in een dorpje genaamd Muszynce, succes met uitspreken, een houten kerkje tegen. Die staan er in dit gebied en ook in Slowakije enkele meer. We mochten hier geen foto's maken, waarom weten we niet, maar de vrouw sprak geen engels duits of nederlands. Nou door dan maar naar de grens met Slowakije, helaas geen grens en ook niet iets wat er op lijkt of wat er ooit geweest is in de tijd van het ijzeren gordijn. Eenmaal aangekomen bij het hotel en na ingecheckt te zijn, blijkt dat er in het hotel geen zwembad meer is, volgens de reisbescheiden zou er een zijn, maar helaas het zwembad is dichtgestort en het is een feestzaal geworden. Dus het word droogzwemmen. Daarna naar het mooie marktplein in het centrum (volgens de folder), inderdaad die is mooi, maar dat is dan ook het enige van Bardejov wat er is. Dan maar weer terug naar de hotelkamer, we blijven hier tenslotte maar een nacht. In het hotel gaan we eten. Het eten is prima, alleen iedereen kan gebrekkig engels en bijna geen duits. Caroline is helemaal in haar boek verzonken dat ze geen tijd meer heeft om een verhaaltje te schrijven. Dus vandaag ben ik aan de beurt.

Morgen op naar Bratislava.

1. Jacqueline:
    26 juli 2013
    Nou Joh, Je schrijft ook erg leuk. Wat zien jullie toch veel. Fijn dat jullie zo genieten. Veel plezier van uit Nuenen. Antoon en Jacqueline
  2. Marcella van de kerkhof:
    27 juli 2013
    hoi broer

was een beetje achter gebleven met lezen, mar zo te horen beleven jullie meer als genoeg
    zou fijn zijn als ma jullie ook kon volgen

groetjes Marcella